Наша сімейна подорож Італією

Це вже увійшло в нашу традицію кожного року їхати кудись з дому приблизно на місяць.

Перший рік це була просто Україна, другий рік це роад тріп Україною, а також Чехія.

А ось цього року це роад тріп в Італію, і потім також завітаємо в Україну.

Але в цій статті хочу детально розказати про місця де ми були, як нам все сподобалося чи не сподобалося, і чого ми навчилися.

Перш за все, до цієї подорожі я навіть і не уявляв наскільки важливі такого роду статті та доповіді, як я зараз пишу.

От я, наприклад, багато чув про Чінкве-Терре (Італія) і хотів туди попасти, але поки не прочитав статтю Ореста Зуба і не переглянув його відео, я до кінця не зрозумів, що це таке і що Чінкве-Терре це регіон, який складається з 5 сіл.

Блог Ореста Зуба

Відверто скажу, що я один з тих людей, хто купує різні курси, програми чи навіть читаю статті чи дивлюся відео, щоб повторити те саме, якщо мені подобається результат. Тобто дайте мені карту і скажіть мені, що робити і не робити і все, на відміну від того, щоб я починав все спочатку.

Перед тим, як я почну, давайте в загальному опишемо про що ви дізнаєтесь у цій статті (у випадку, якщо вам не терпиться перескочити на якусь з певних частин).

1. Прибуття в Італію та початок подорожі
  13. Про місто Верона
  14. Про оренду машини в Італії
  15. Висновок про нашу подорож Італією

Ось наша карта всіх міст, які ми відвідали:

Тож тримайте нашу доповідь 😉

Прибуття в Італію та початок подорожі

Ми прилетіли в Італію, а саме в Мілан з Нью-Йорку. Вже о 9 ранку ми були на місці, що означало, що в Нью-Йорку ще глибока ніч. Всі ми були трішки замучені, але сонячна погода не давала нам спати. Перше, що ми зробили це пішли в компанію, де ми орендували машину. Вона вже була зарезервована, тому ми сіли і відправились в нашу першу точку на карті.

Декілька слів про місто Генуя

Це була наша перша зупинка і ми заселилися на окраїні міста Генуя тому, що звідти нам було зручно добиратися. Житло ми обрали як завжди через Airbnb.

Місце розташування квартири було дуже гарне тому, що прямо через дорогу був вихід до публічного пляжу.

Саме місто або, вірніше, центральна частина його була так собі. Після багаторазового відвідування великих міст в США, сама Генуя нічим особливим не відрізнялася. Ні, не зрозумійте мене неправильно, чудове місто і зі старого причалу гарний вигляд на гору. Але сказати, що я би туди хотів повернутися чи б вам порекомендував поїхати, то ні.

Маленьке, але мальовниче містечко Портофіно

У той самий день, але вже під вечір ми з Генуї поїхали до Портофіно. Я, можливо, колись і чув про Портофіно, але ніякої великої ролі не придав цьому. Так, щоб не сидіти вдома, ми вирішили поїхати в найближче містечко.

Після того, як ми з’їхали з шосе та їхали по серпантинах вже до самого Портофіно, я зрозумів, що я буду в захваті від міста. Самий серпантин проходив через маленькі містечка, де з лівої сторони було море, на якому милувалися мільонні яхти, а з правої багаті вілли.

Сам серпантин був настільки вузький, що було не дуже комфортно, коли на зустріч їхала велика машина. Я навіть одну машину зачепив своїм дзеркалом. Але так, трішечки. Настільки все було вузько.

У самому містечку заїзд малесенький і довго не думаючи, ми звернули на першу парковку. Вона була не дуже дешева 5.50 євро за годину, але економія часу нам важливіша ніж ціна. Тож ми запаркувалися в самому центрі.

Головною вулицею спустилися до води, проходячи повз бутіки, де продавали красиві речі. Проходячи, я розумів, що це нам не по кишені. Моя дружина навіть сказала, що їй трохи ніяково тому, що більшість людей були одягнені в дуже дорогі та розкішні речі.

Прямо біля самої води була якась презентація та роздавали безкоштовно піцу, прошуто, також пригощали вином та напоями. Тож в нас був невеликий перекус з вином і виглядом на старовинні італійські будиночки, міні порт і також на мільйонні яхти, які в той час були пришвартовані.

Якщо ви плануєте колись бути в тих районах, не пропустіть Портофіно. Це місто, яке ви повинні відвідати, навіть, якщо воно вам не по дорозі.

Маленьке, але круте містечко в Італії — Камольї

Наступний день в нас був розслаблений. Ми не хотіли кудись поспішати. Ми вирішили просто поїхати на пляж, а потім може пообідати в ресторані.

До речі, за ресторани в Італії. Важливо вам знати, що ресторани тут не завжди відкриті. Вони працюють з 11-12:00 до 2, а потім вже з 6 чи 7 вечора Так, ми були шоковані й завжди старалися знайти щось, що працює цілий день, бо обід в нас був переважно десь о 3 годині. Завжди був один ресторан, який відкритий цілий день.

Повернімось до Камольї.

Поїхали ми в це містечко, запаркувалися на платній парковці. Вона, відповідно, не дуже дорога 2 чи 2.5 євро в годину і знаходиться декілька хвилин від пляжу. Ось адреса:  Via Bettolo, 22, 16032 Camogli GE, Italy

Також рекомендую подивитися це відео все про паркування в Італії

Так от, зайшли ми в місто і з правої сторони знаходилися ресторанчики та магазинчики, а з лівої сторони море. Але море було значно на нижчому рівні.

Найперший пляж при вході є безкоштовний, а всі решта платні. Після безкоштовного пляжу, ми заходили на ці платні пляжі, щоб сходити в туалет і також обмитися в душі після солоної води. Та що я вам розказую….

Ось коротеньке відео, яке я записав про Камольї.

Місто, море, пляж та їжа в ресторанах нам дуже сподобалася.

Якщо можна було б перепланувати нашу подорож, замість Генуї ми б краще приїхали в  Камольї й весь час були тут, й звідси б їздили по містечках, які неподалік.

Тож якщо плануєте подорож і будете в цих краях, то рекомендую лишитися саме тут або хоча б завітати на пляж.

І ввечері після Камольї ми поїхали в Ла-Спецію, де зустрілися з нашими друзями, які також в той самий час подорожували Італією.

Про пляжі в Італії

В Італії, в тих містах, де була пляжна зона, майже всі пляжі поділяються на два типи: платні та безкоштовні (публічні).

Більша частина пляжу була відведена на платну частину. А менша частина пляжної території це публічна безкоштовна зона. У деяких містах, таких як В’яреджо, публічна частина настільки була малесенька, що аж було смішно. Приблизно 20 метрів у ширину.

В’яреджо, напевно, один пляж, де ми заплатили гроші, щоб побути на пляжі, хоча наше перебування на пляжі було дуже коротеньке, оскільки через декілька хвилин почалася міні буря та дощ.

Тож заплатили ми за два лежаки та парасольку 15 євро. Два лежаки та парасолька це мінімум, який в них був.

І зовсім сам В’яреджо розчарував мене. У мене було відчуття, що я попав в майбутнє, де все вже визначено і все в рядочок поскладано і тобі показано місце де ти маєш бути, і ні вправо, ні вліво. Тобто все штабилями.

Але повернемось про тему пляжів в Італії.

На рахунок водички, вона всюди була бірюзова, чиста-чиста, що дно було видно майже завжди.

Також всі пляжі десь до В’яреджо були в камінчиках, а от починаючи з В’яреджо вже почалися піщані пляжі. Мені особисто до вподоби з камінчиками.

Про паркування машини в Італії

В Італії всі місця на дорозі для паркування позначені трьома видами ліній: жовтою, білою та синьою.

Жовта лінія для паркування в Італії означає, що це для резидентів того міста чи того регіону. Я в деталі не вдавався, але іншими словами ви там паркуватися не повинні.

Біла лінія для паркування в Італії це безкоштовне місце паркування. Але будьте обережні, не намагайтесь впхатися в місця, які призначені для мопедів і мотоциклів.

Синя лінія для паркування в Італії це платні парковки. Тобто десь поблизу має бути кіоск, в якому ви зможете заплатити. І коли заплатите, вам дадуть квиток, який ви поставите на лобове скло.

В останній день з’ясувалося, що в неділю, так, як і в Нью-Йорку, наприклад, всі сині зони паркування також є безкоштовними. Тобто в неділю платити за парковку в Італії не потрібно.

Чінкве-Терре

Чінкве-Терре це одна з найвідоміших частин Італії, яка складається з 5 земель. Чінкве перекладається як п’ять і Терре це земля.

Так от, щоб ви зрозуміли це 5 мальовничих міст на березі моря і розташовані на схилах гори.

Є багато шляхів, як ви можете добратися сюди, але найпопулярніший це на метро, яке коштує 16 євро за цілий день. Ви можете користуватися ним скільки забажаєте. Хоча ці містечка розташовані один від одного не дуже далеко, але якщо ви не любите ходити, то краще на метро.

Інший шлях добратися туди це на пароплаві, який коштує 35 євро і так само, ви можете скільки хочете раз за цілий день на ньому кататися. Тобто приїхали в перше село, потім переплили в інше і так далі.

І ще є варіант приїхати в якесь одне село і потім пішки переходити з одного села в інше. Особисто ми цього не робили, але я додав це до свого Bucket List.

Особисто ми вирішили припливти на кораблі, щоб побачити з води всю красу. Я був противником цього, бо хотів швидко на метро, але відверто скажу, що я радий, що ми поплили на кораблі. Краєвиди не передати словами, тому ось, дивіться.

У першому місті ми були повні енергії, тож погуляли по вуличках. Моя Наталя слідкує за однією дівчиною українкою, яка пише дуже круті пости в Instagram про Італію та інші міста. Отже, вона нещодавно була в Чінкве-Терре саме в цьому першому селі й розказала про смачну вуличну їжу. От ми і зупинилися в цьому місці й перекусили. І звичайно не обійшлось без пляшки пива в таку жару.

Ми подорожували сьогодні з нашими друзями. Ми скоординували наші графіки і в нас вийшло поїхати разом.

Після цього села ми переїхали в інше село, яке було друге за порядком і називалося Manarola.

Це лишень друге село, але ми вже були вичавлені, як лимони. Тож вирішили ще село, а потім вже в останнє, де казали, що був найкращий пляж.

Саме в цьому селі ми зробили декілька селфі на знаменитому фоні кольорових міст і пішли на кораблик, щоб поїхати вже в саме останнє село.

Монтероссо це останнє село з п’яти. Воно архітектурою менше виділяється, ніж попередні села або перших два, але тут дуже крутий пляж, на якому ми провели десь 1-2 годинки, а також багато різноманітних ресторанчиків, а також магазинчиків.

Так, як наш останній паром відпливав о 6 вечора ми на нього не встигали, тож вирішили повернутися поїздом.

Але перед тим, ми хотіли поїсти. За рекомендацією наших друзів вирішили спробувати лазанью з морепродуктів. Але інтрига почалася тоді, коли ми не знали в якому саме ресторані вона продається.

Тож ми, як детективи, почали шукати по ресторанах. Питалися в людей, читали меню і кухар в одному ресторані підказав нам приблизний шлях. І ми знайшли те кулінарне чудо. До речі, я не любитель морепродуктів тож і не їв. Мені був сам процес знаходження цього ресторану цікавіший, ніж сама лазанья.

Повернулися ми на поїзді назад. Трішки важко нам було розібратися з поїздами, з графіком, з направленням і так далі, але з горем пополам ми це зробили. До речі, я пізніше розкажу, як легко можна знайти графік на поїзди і скільки все коштує.

Про місто Ла-Спеція

Повернулися ми поїздом з Чінкве-Терре на станцію в місто Ла-Спеція. У нас ще випала можливість прогулятися нічним містом так, як нам до нашої парковки прийшлося йти десь 20 хвилин через місто.

До речі, якщо ви плануєте їхати на кораблі на Чінкве-Терре і ви подорожуєте машиною, ось адреса парковки, на якій паркуватися дуже дешево, приблизно 1,5 євро за годину

Europa Park – Europa Square La Spezia – Piazza Europa, 19124 La Spezia SP, Italy

Так от, пройшлися ми одною з найживіших вулиць де було багато туристів та ресторанчиків. Все було дуже живе і було бажання залишитися там попити каву чи пива. Але ми за день настільки були вимучені, що змогли тільки помилуватися всім на ходу.

Регіон Тоскана

Ночували ми три ночі в місті Сан-Мініато, що знаходиться в регіоні Тоскана.

Регіон Тоскана славиться різновидом вин. Тож було б гріх не завітати на одну з винарень.

Власник квартири, у якій ми зупинилися, порекомендував одну винарню, куди ми й поїхали. Там не було більше нікого з туристів, тільки ми та власники винарні. Вони нам зробили приватний тур і показали весь процес від вирощування винограду до створення вина.

Також ми зробили маленьку дегустацію вин і закупилися декількома пляшками вина для себе, а також у подарунок.

До речі, ще дізналися трішки більше про гриби трюфелі. По-перше, виявляється, що є два види трюфелів: білі та чорні. І білі трюфеля дуже дорогі, а чорні набагато дешевше. Щось типу чорної та червоної ікри.

Також дізналися про фестиваль, який проходить в Тоскані в літньому місяці в честь грибам трюфелям.

Про місто Флоренцію та Мілан

Тільки на мене косо не дивіться і не кажіть, що я буржуй і всього мені мало.

Ми в багатьох містах по світу були, а найбільше в США в великих містах. Тож все пізнається в порівнянні.

Отже, на мій смак Флоренція та Мілан мені особисто не сподобалися.

Так, дуже круті міста, великі й багато чого там є, від історичних споруд і красивої архітектури, до модерних будинків і крутих магазинів.

Але особисто на мій смак нічого нового, все те саме. І знов таки в порівнянні, таке місто як Прага (Чехія) я б ще десятки раз повернувся, а от в Мілан або Флоренцію більше ніколи не хочеться.

Найкраще, що сподобалось в Флоренції це оглядова Piazzale Michelangelo

А в Мілані торговий центр Galleria Vittorio Emanuele II.

Про місто Венеція

Через те, що ми всю цю подорож подорожували на машині, все житло, яке ми знімали шукали з парковкою.

Сама Венеція це піше місто, тож навіть не розглядали Венецію як місто, де орендувати житло.

Моя дружина декілька років назад працювала в оптовій торгівлі дорогоцінностями та приїжджала на Trade Show в Vicenza, яка знаходилася від Венеції 1 годинку на метро. Тож ми вирішили там зупинитися і на метро поїхати до міста.

Там де ми ночували це була найнезвичайніша хатинка в хорошому розумінні. З усіма зручностями, але в той самий час дуже історична і було те відчуття Італії.

Так от, ми один день виділили Венецію і з  Vicenza поїхали до Венеції на метро. Я пізніше розкажу, що я навчився про італійське метро і дам деякі підказки, щоб якщо ви будете подорожувати, вам було легше.

Місто Венеція така сама, як я бачив на картинках чи в фільмах. Часто бувають місця, коли ти дивишся на фотографію то одне, а в житті зовсім інше. У випадку з Венецією мені вона була тією самою.

У Венеції дуже гарно розвинутий шлях, куди тобі йти. Тобто немає багато різноманітних вуличок (хіба що в самому кінці біля Saint Mark’s Basilica, а так то йдеш головною вулицею і проходиш через все місто і бачиш всі пам’ятки).

У самому кінці ніби нагорода за 1-2 години прогулянки ми попали на площу Saint Mark’s Basilica де нас оточили архітектурні перлини.

Назад вже охоти пішки не було вертатися тож дружина запропонувала повернутися на паромі. Або вірніше водному таксі. Ми заплатили 6 чи 7 євро з людини і поплили  на цьому таксі чи маршрутці назад до вокзалу. Дуже рекомендую всім пропливти і не жаліти грошей воно варте кожної копійки. Венеція з суші й з води це два різних міста.

Як подорожувати на поїзді в Італії

У більшості італійських міст гарно розвинутий публічний транспорт: метро та поїзди.

Ми звикли користуватися Google Maps в США і в нашому розумінні Google знає все. Але у випадку з Італією, на жаль, Google не все знав.

З цим перший раз ми зіштовхнулися в регіоні Чінкве-Терре (у місті Монтероссо), коли нам треба було їхати назад ввечері в Ла-Спецію. Google показав, що найближчий поїзд аж на наступний день, а насправді ми знайшли через 20-30 хвилин.

Так от, якщо плануєте подорожувати поїздом завантажте на телефон ось цей додаток Trainline.

У ньому будуть всі години, коли потяг відправляється, прибуває та які ціни.

А вже на станції можете купити собі квиток.

Також в Італії, як з’ясувалося, є як мінімум дві залізничні компанії і якщо в одному кіоску купуєте білети, а вам потрібно на другий потяг, білетів на той другий потяг не буде в тому кіоску.

Про місто Верона

Як для кого, але про місто Верону я тільки знав з трагедії Шекспіра “Ромео і Джульєтта”.

Тож ми завітали в це місто й пішли до будинку і до балкона Джульєтти.

На вході було дві стіни де сотні, а може навіть тисячі людей писали до Джульєтти і просили про те, щоб вона допомогла їм з любов’ю в цьому житті. Це такого роду традиція.

До речі, смішно признати, але я не знав чи Ромео і Джульєтта були насправді чи ні. І після того, як ми запиталися в людей, які працювали в будинку Джульєтти (музей), люди підтвердили, що це видумані персонажі. У Вероні була колись така легенда, але по-справжньому ні одна історична подія цього не підтверджує.

Потім ми прогулялися по вуличках і пройшлися біля Verona Arena і після прогулянки вирушили у Мілан, до якого треба було ще декілька годин їхати.

Ми ночували у квартирі, яка знаходилася у 15 хвилинах від аеропорта, оскільки нам треба було на наступний день в обід вилітати.

Про оренду машини в Італії

Ми орендували машину, як завжди через Hotwire,  але цього разу крім просто оренди машини я додав ще страхування, яке коштувало $10 за день і покривало до $40,000, якщо щось станеться з машиною і ніяких відрахувань.

До речі, страхування на місці набагато дорожче, ніж через Hotwire. Тож якщо плануєте брати страхування, беріть через Hotwire.

Але одне я щось пропустив, коли брав машину, що там в дужках великими буквами було написано (MANUAL), що означає механічна коробка передач на якій я, до речі, їздити не вмію.

Хотів на місці замінити на автомат, але сказали доплатити 30 євро за день. Тож я витер сльози, набрався мужності, й життя мене навчило, як їздити на механічній коробці передач. Тож УРА, велика перемога й нове досягнення.

Машинку нам дали малесеньку, тому я ледве помістив туди сумки, але все влізло.

Висновок про нашу подорож Італією

Італія крута країна і ми плануємо відвідати ще інші міста в яких ми не були, а також повернутися ще раз в декілька міст, які нам нереально сподобалися такі, як Портофіно, Чінкве-Терре, а також Камольї.

До речі, через те, що ми подорожували по Чінкве-Терре поїздом і кораблем, я за своє життя хочу пройти Чінкве-Терре також пішки. Тож додав до свого заповітного Bucket List.

Якщо у вас є запитання, поправки, або маєте більше інформації додавайте це нижче в коментарях.

Про автора

Avatar

Andriy Boychuk Засновник Immigrant Porada - платформи для українських іммігрантів. Життєрадісний, чоловік прекрасної дружини і тато бомбезної донечки. #іПорада www.iporada.com